fredag 30 november 2012

Fredag

Så vad som har hänt sen sist. Ja i onsdags var det ju dags för lillkattens kastrering. Och det gick bra, skönt! Lämnade henne halv nio på morgonen och hämtade henne vid tre, halv fyra. Hon fick stämpel i öret också alltså ID-märktes. Hon har ju inget halsband eller så och det känns skönt att man kan se vems hon är om hon försvinner. Men hela grejen med kastreringen var ju att hon förhoppningsvis ska hålla sig hemma och inte vilja dra ut för att leta efter hankatter och sånt. Däremot fick jag ännu ett bevis på att det var ett bra beslut när jag hämtade henne på djurkliniken. Hon hade nämligen en cysta på ena äggstocken. Inget att oroa sig för nu eftersom den togs bort tillsammans med äggstockaran och livmodern. Och cystor kan vara helt ofarliga men det fick mig att tänka på att risken för att hon ska få äggstocks- eller livmoderhalscancer nu är borta och det känns bra. I alla fall, hon verkar må bra och såret ser fint ut. Blev inte så så stort som jag fruktat heller så det var bra.

På väg till djurkliniken

Mer då? Jaa igår var jag med Mikaela på eftermiddagen och gick sedan med hon och hennes mamma på invigning av en ny skönhetssalong här i stan. Dom hade ett sånt där fiskspa typ där man stoppar ner fötterna i   ett akvarium med små fiskar i som sedan äter upp all gammal hud och sånt på fötterna. Låter rätt läskigt och vi stoppade ner händerna i det för att känna och man kunde verkligen tro att dessa fiskar har sugproppar till munnar. När jag skulle dra upp handen hängde dom kvar typ. Men det gjorde absolut inte ont eller nått bara en annorlunda känsla. Kan nog tänka mig att det kan vara bra med en sån behandling. Men jag ska nog inte göra det med tanke på att jag är så infektionskänslig, men annars så.


Fiskspat som hade 150 fiskar i varje akvarium. Det var två stycken bredvid varandra.

Imorgon tror jag att jag ska ge mig ut på stan för att inhandla några julklappar. Behöver nog ett par vinterskor också. Hade tänkt skippa det i år för att hålla i pengarna och köpa några nästa höst istället eftersom jag inte är ute mycket ändå. Går ju inte fram och tillbaka till något jobb eller skola som jag brukade och har bra men inte så snygga skor när jag är ute på promenader men har insett att man inte helt kan undvika alla situationer som involverar att promenera en längre sträcka än den mellan huset och bilen hela tiden så kanske ger med mig. Dessutom börjar min converse som jag använder nu gå sönder. Men tänker bara köpa skor om jag hittar några jag verkligen gillar. Så funderar på att åka till någon grannstad med lite större utbud men vet inte om jag orkar. Vi får väl se vad jag hittar imorgon. Nu blir det sängen i alla fall. God natt på er.  

Gick en promenad med vovven idag. Tänkte hinna ut innan mörkret tog över, Jag var för långsam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar