måndag 31 januari 2011

Snart bär de av!

Jaha nu är de alltså 9 timmar kvar tills flyget går och jag borde gå och lägga mig och sova. Men hur ska jag kunna göra de lixom? Är inte trött nån stans. Ser verkligen inte fram emot den långa resan men åhh vad skönt de ska bli att komma fram sen. Nästan allting är färdigpackat och jag får med nöd och näppe ihop resväskan.

Är faktiskt inte nervös än. Antar att jag inte riktigt har fattat att jag ska åka iväg och vara borta i 3 månader. Att jag ska bo på andra sidan jordklotet utan min familj och mina vänner så länge. De känns konstigt och lite läskigt. Att behöva klara sig utan dom. Att inte längre ha den tryggheten att de alltid finns där om saker och ting inte går som man har tänkt sig. Att de inte alltid kan hjälpa mig med ens de enklaste saker. Självklart finns dom kvar, och självklart kan dom fortfarande hjälp mig men ändå tryggheten som jag har här i Sverige hos min familj och med mina vänner kommer inte finnas där borta.

Men jag vet att allt kommer bli superbra och att 3 månader kommer att flyga iväg! Jag kommer lära känna massa nya underbara människor och jag kommer få minnen för livet! De är en sådan stor chans och möjlighet som jag har fått och jag ska göra de bästa jag bara kan av de! Jag ska verkligen ta tillvara på tiden där och jag ska njuta av varje sekund! Även om allt kanske inte kommer att vara helt lätt jämt. Och när jag kommer hem så kommer jag vara en starkare och bättre människa som känner sig själv och som kan ta tillvara på livet så som man borde.

Aja ursäkta för allt svammel men så är de jag känner just nu några timmar innan avresa. Önska mig lycka till!

Kramar

2 kommentarer:

  1. Du far ha det sa fantastiskt bra!! Kul att vi typ samtidigt flog till var sin sida av jorden! Kom just tll TAnzania idag! far forsoka folja din blogg men vet inte hur mycket tillgang till internet jag kmmer ha... puss o kram
    // Karin

    SvaraRadera
  2. haha!! va komiskt att jag har kommenterat här!! Var inte någonstans medveten om detta, trodde ju inte ens jag hade varit inne på bloggen men tydligen så... Var dock under min första dag i Tanzania så man får väl ha lite överseende med att jag inte minns det... hade väl lite annat i huvudet den dagen också...!
    /K

    SvaraRadera