måndag 16 april 2012

Försov mig

Haha i morse blev det verkligen galet. Skulle till sjukhustandvården i Göteborg på förmiddagen. Måste gå dit då och då eftersom man lätt får sår i munnen och andra problem när man får cellgifter. I alla fall, hade ställt klockan på 7.30. Taxin skulle komma 8.40. Gillar att ligga och dra mig och snooza så därför satte jag mobil-larmet så pass tidigt. Det ringer som de ska kl 7.30 och jag trycker på snooz, tror jag i alla fall. Ca en timme senare klockan 8.38 vaknar jag med ett ryck. Kollar klockan, inser att taxin kommer om 2 minuter. Upp ur sängen, gräver i byrålådorna, hittar jeans och linne och slänger på mig en tjocktröja. På med mössan och mobilen i fickan. Rusar till toaletten. Lite deodorant under armarna och sen ner till hallen. Greppar en näringsdryck på vägen, drar på mig skorna, rycker åt mig väskan och ut till taxin som står och väntar. När jag sätter mig i taxin och kollar på klockan i bilen är den 8.42. Inte så illa för en sjukling eller vad säger ni.

Sitter sen i taxin och funderar på exakt hur många saker jag glömde/inte hann göra på morgonen. Frukost - det fick bli näringsdrycken det, tur att det inte tar lika lång tid hos tandläkaren som på avdelningen. Borsta tänderna - viktigt när man ska till tandläkaren, bra där att jag inte åt någon frukost som kunde fastna mellan tänderna. Andedräkten fixades med tuggummi. Linserna - Ser ändå helt okej utan, får lite huvudvärk bara. Gå på toa - Hade tur även här och kunde hålla mig tills jag kom till tandläkaren. Och sen insåg jag också en enda bra sak med att jag inte har så mycket hår längre. Det är bara att dra på sig mössan så är den biten avklarad. Inget fixande i det oändliga. Och sminkar mig gör jag sällan nu för tiden ändå.

Så det gjorde inte så hemskt mycket att jag försov mig en timma och gick från sängen till taxin på några få minuter. Personligt rekord slog jag i alla fall många gånger om gällande den saken. Kommer bli svårt att slå det igen helt klart.

Hoppas att ni fick en lite lugnare start på dagen. Imorgon ska jag få träffa en mycket fin och bra vän. Det ska bli extra roligt. Och på tal om roligt, gissa vad som kom i brevlådan idag. Det kanske är svårt att gissa men då kan jag berätta istället. En bröllopsinbjudan!!! Jippie jag är så glad. Två av mina finaste vänner skall gifta sig och jag är bjuden. Snälla, snälla Gud gör så att jag kan åka dit!!! Det vore verkligen hur kul som helst. Jag bara måste må bra nog den dagen. Måste kolla med min läkare nästa gång hur behandlingen ser ut runt den tiden. Hoppas, hoppas, hoppas, om jag så ska komma i sjukhussängen med dropp och allt. (Undrar om den får plats i kyrkan?) Näe kanske inte men åh vad roligt de hade varit om jag kunde vara med.

Nu blir det kvällsmat och sen kriminalfilm med päronen (mormor det betyder föräldrarna). Ha de bra!

2 kommentarer:

  1. Ta med droppställningen och allt ! vi rensar upp i kyrkgången och bär ut ett gäng bänkar så det får plats om det är så :D HoppashoppashoppasHOPPAS du ska orka! :D Förresten, bra för dig att veta om det inte framgick riktigt, det är ju en helt vanlig gudstjänst, så man kan ta med sig vem som helst, och hur många som helst om man vill, om du behöver hjälp och stöd under dagen :) Bara så du vet! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att 4 minuter är bra oavsätt frisk eller sjuk!
    Tack för idag!

    SvaraRadera