fredag 13 juli 2012

Starkaste köttfärsen i mitt liv

Var ute på hönö igår också och ska ut idag igen. Igår träffade jag dom som jag var inneboende hos innan jag fick min lägenhet där jag började plugga förra hösten. Dom var här på Hönö så vi bestämde träff. Verkligen supergulliga människor och det var riktigt roligt att träffa dom. Bjöd hem dom på lunch på söndag när dom ska åka hem.

Igår slappade vi en hel del här och var. När vi skulle äta lunch lagade vi köttfärssås och spagetti. Det skulle ha blivit jättegott om det bara hade varit grillkrydda i burken som det stod att de skulle vara istället för chilikrydda. Jag brukar använda ganska mycket krydda när jag lagar mat och i tron om att det var grillkrydda så öster jag på rejält. Förvåningen som sedan infann sig när jag smakade på köttfärsen var total. Kunde först inte förstå varför det knappt smakade någonting förutom ketchup och något väldigt starkt brännande. Men det gick att äta, inte äckligt men lite jobbigt. Dock bidrog de till att vi drack mycket vatten vilket jag tror bara var en positiv sak.

Nu ska jag snart sätta mig i bilen och åka så hoppas att ni får en bra dag och att jag också får de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar