måndag 9 juli 2012

Tröttnat på hemma

Hälsade på moster idag. Familjen skulle dit och tillslut trotsade jag sjukdomen och följde med. Så fruktansvärt tråkigt att vara hemma. Speciellt utan familjen. Kanske kan vara skönt ibland men idag kändes det som jag skulle förgås av tristess om jag inte gjorde något.

Vi åkte förbi Limmared på vägen hem. Min bror skulle till en affär där. Jag mamma och moster gick till ett ställe bredvid. Limmared är tydligen känt för glastillverkning. Så de fanns ett ställe där dom sålde bland annat massa fina glassaker och fika. Det var fina saker men allra finaste var hur de hade inrett. Så väldigt vacker i gammaldags blandat med grovt, slitet och vackert helt enkelt. På toaletten hade de klätt väggarna med gamla tidningar. Riktigt fräsigt.

Imorgon blir de sjukan igen. Behöver nog fylla på trombocyter för ikväll när jag smörjde in mig fick jag blodprickar på benen igen. Det blev ränder av mina fingrar. Fattade först inte alls vad det va. Försökte komma på om jag råkar riva mig eller något men det räckte att dra med fingrarna någorlunda hårt så blev de sträck. Nu måste jag sova. God natt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar