tisdag 12 februari 2013

Tisdag

Tiden börjar gå fort. Dagar springer iväg och jag försöker hänga med. Jag mår lite bättre för varje vecka. Det går långsamt nu men jag orkar i alla fall vara en del med kompisar, gå korta rundor på stan. Vara uppe hela dagarna och bara vila sittande några gånger emellan. Men vissa dagar slår tröttheten till mer och jag inser att jag kanske får sakta ner lite. Har träffat en sjukgymnast och har några övningar jag gör varje. Försöker gå promenader också. Bra att ha en hund hemma som gärna påminner en om det. Jag har också börjat jobba lite hemifrån med en grej jag gör ideellt. Roligt och bra att ha något meningsfullt att göra. Men samtidigt får det mig att undra hur jag ska hinna med en heltissysselsättning när den tiden kommer. Då kan jag i och för sig förhoppningsvis hålla ett högre tempo än ju och inte behöva vila så ofta under dagen.

Åker fortfarande in varje vecka till Sahlgrenska för blodprover. Dom har börjat stabilisera sig tror jag men det märks ändå att kroppen behöver ett bra tag till för att kunna återhämta sig helt. Äter ju fortfarande cellgiftstabletter vilket jag ska göra i ca ett år till. Dom tar ju också ner kroppen lite och blodvärderna  påverkas. Därför måste jag fortsätta med blodprover under hela tiden jag äter dom.

Jag mår i alla fall bra. Jag börjar få lite ordning på huvudet och tankarna. Kroppen blir långsamt starkare. Nu är det bara våren jag väntar på så kommer allt bli ännu lite lättare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar