onsdag 28 december 2011

Jag TROR att det var denna tjejen jag läste om

Om inte så spelar det ingen roll för hon är också värd att uppmärksammas. 


För ett år sedan fick Ella diagnosen Leukemi. Blodcancer. Hon var då åtta år.
Efter det väntade otaliga cellgiftsbehandlingar med sjukhusbesök runt om i södra Sverige.
Idag är Ella nio år och går varannan vecka på noggranna kontroller för att försäkra sig om att cancern inte kommer tillbaka. Men är idag friskförklarad.

Efter att Ella blivit friskförklarad fick hon en tanke om att ge någonting tillbaka. Cancerfonden var inte tillräckligt utan hon ville själv åstadkomma något så att hon direkt kunde påverka. Hon började tillverka små änglar. Ellas änglar. För pengarna köper hon leksaker till barnavdelningen på Centrallasarettet i Växsjö. 



Men jag undrar fortfarande om någon av er vet vilken artikel jag är ute efter om en tjej som blev sjuk i jag tror det var leukemi och började göra änglar och som hade en blogg. Vill veta om det är denna tjej eller nån annan. 

Ha det Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar