lördag 12 november 2011

Hästar och nybakat bröd - två av livets bästa

Hälsade på några vänner till familjen igår. Och giss vad, dom har hästar!! Var så galet länge sedan jag träffade några hästar. Brukade ju rida förut men det kan jag ju bara drömma om nu.Var i alla fall trevligt att få känna lite hästlukt igen.

Idag har jag bakat bröd. Ganska jobbigt måste jag erkänna. Tur att man kan ta pauser när det jäser och är inne i ugnen. Mår ganska bra just nu. Helt klart bättre än förra gången jag kom hem från en högdosbehandling. Men då hade jag precis slutat med kortisonet också så det kan ha gjort att jag mådde väldigt dåligt. Man ska ju egentligen inte äta det så länge i vanliga fall. Man blir väldigt lätt beroende men det ingår i den här behandlingen. Och många vet eller kan nog föreställa sig hur det är att sluta med något som din kropp blivit beroende av. Man mår hemskt dåligt eftersom kroppen i princip tror att den inte kommer överleva utan de man är beroende av. Och sen bieffekterna från behandlingen på det. Inte kul alls. Men den här gången mår jag som sagt bättre vilket är kul (tackar Gud). Speciellt eftersom vi ska fira pappa imån på fars dag så jag hoppas verkligen att jag orkar följa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar