måndag 7 maj 2012

Blodcancerdagen

Ja det är det idag. Och det har jag firat genom att käka på stan med en av mina fina vänner som jag inte träffat på ett bra tag och som för övrig precis hade fixat håret och blivit riktigt sommrig och fin med ljusa slingor. Mår som sagt bättre idag så jag passade på när mamma ändå skulle in till stan en stund. Passar bra att umgås en timme eller två, sen måste jag ändå hem och vila. Och när jag kom hem så väntade mitt paket i brevlådan. Och jeansjackan passade och jag tyckte om den och den var billig. Jippie vilken toppendag!

Och klockan är nu över sju på kvällen och jag har inte behövt sova något än vilket är ovanligt. Tänk om det faktiskt är på väg att bli lite lättare nu med fler bra dagar. Läkarna säger ju det då och då men av någon anledning är det just då som jag åkt på någon infektion eller mina värden sjunkit i botten. Men denna gången kanske jag faktiskt kan tro på det. I så fall hurra för fler möten med vänner, mat på stan och promenader i solskenet!

Cancerfonden finansierar i år 67 forskningsprojekt inom diagnosområdet blodcancer. Hur bra är inte det?! Pengarna går verkligen dit dom ska. En dag ska cancer inte finnas mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar