fredag 4 maj 2012

That's what friends are for

Var på sjukan igår och tog prover. Allt gick bra och mina värden var okej så behövde inte någon påfyllning. Pratade med läkaren och fick skjuta lite på min nästa högdosbehandling då jag ligger inne eftersom den självklart skulle sammanfalla med bröllopet som jag vill gå på. Så nu hänger det bara på hälsan. Har mått väldigt bra de senaste dagarna. Vet inte om det varit vädret men det har nog hjälpt i alla fall. Nu idag när det är mulet och regn så vaknar jag med fruktansvärd huvudvärk och har varit hemskt trött hela dagen. Får en hemskt jobbigt huvudvärk efter sprutan i ryggen och har haft det varje dag sen jag fick den för en vecka sen. Men det är bara två dagar som den inte gått över av sig självt efter en stund eller när jag tar tabletter. Man får inte alltid ont efter sprutan men man kan få det och jag får oftast det när dom har fått sticka flera gånger och inte lyckas på första försöket.

En vän ringde helt oväntat på mobilen idag och undrade hur det var. Så glad blev jag för det känns som att man inte ringer lika ofta till varandra nu för tiden när man enkelt kan skriva på facebook istället. Men prata i telefon är ju mycket roligare och enklare. Har inte träffat honom på väldigt länge heller så det var extra roligt. Är så tacksam för alla fina människor jag har i mitt liv. Den senaste veckan har jag hört av flera stycken som jag inte pratat med på väldigt länge. Alltid kul att höra vad dom har för sig och vad som händer i deras liv och känna att dom kommer ihåg en.

Det är en väldigt seg dag idag. Igår tänkte jag att jag kanske kunde hitta på något men när jag vaknade idag fick jag snällt inse att det inte skulle bli möjligt. Har tills nu mest legat i soffan och halvsovit och pratat lite i telefon. Var tvungen att ringa sjukhuset också och fråga lite om mina mediciner. Äter inte full dos med cellgiftstabletter än. Och ska tydligen inte börja med dom denna veckan heller. Inte mig emot för dom som jag tar en gång i veckan brukar få mig sängliggande i några dagar efteråt med ordentligt illamående och huvudvärk. Så det avstår jag utan problem. Skall inte heller få de sista två sprutorna i rumpmuskeln. Det var dom som gjorde att jag fick inflammation på bukspottskörteln. Så läkarna vill inte riskera att jag får det igen för då kan det bli allvarligare än sist. Det gör tydligen ingenting om jag får dom eller inte. Ännu en sak jag känner att det inte gör så mycket om jag slipper.

Hoppas på en bättre dag imorgon både vädermässigt och i kroppen. Hoppas ni har det bra. Kram

1 kommentar:

  1. God morgon, hoppas Du sovit gott
    och att dagen blir bättre än i går.
    Livet går upp och ner,det är bara att vänta på uppvindarna,
    då kan man flyga vidare. Sköt om Dig,kram mormor

    SvaraRadera