tisdag 8 maj 2012

Tisdagen

Har inte mycket intressant att dela med mig av idag. Kanske kan berätta om tidigare, innan lunch när jag var ute på promenad med hunden. Tänkte att jag skulle prova på att springa några meter. Ja för det är ju ungefär det jag klarar av. Och springa förresten, jag menar jogga eller snarare lufsa. Nå väl, jag tar några snabbare steg och har precis kommit igång när hunden får för sig att slingra in sig mellan mina ben. Jag tappar genast balansen och stapplar fram nära att stupa på näsan i gruset. Benen orkar inte riktigt fånga upp kroppen och kämpar med att ta sig tillbaka i upprätt position. Jag lyckas i vilket fall att undvika backen och tillslut får jag stopp på min snubblande framfart. Tror att jag väntar med att försöka mig på något liknande tills jag faktiskt blivit frisk och mina stackars ben har muskler nog att hålla mig uppe.

Förutom detta lilla missöde har inte dagen bjudet på speciellt mycket. Lagade mat till familjen som jag gör ibland när jag känner mig pigg nog och utöver det har jag mest legat i soffan, surfande runt på olika bloggar. De sista timmarna av dagen tänkte jag nu ägna åt en film, en lättsam komedi innan sömnen får ta över.

Och som ni kanske förstått av mitt springförsök så känner jag mig ganska bra idag också. Härliga tider alltså!

1 kommentar:

  1. Skönt att Du klarade knäna
    skrubbsår är inte roliga.
    Sköt om Dig Kram mormor

    SvaraRadera