måndag 29 oktober 2012

Måndag

Ja jag skulle ju kanske lagts in idag istället men det blev inte heller. Dom ringde i morse klockan sju och frågade hur jag mådde och eftersom det inte blivit bättre direkt även om det inte blivit sämre heller och dom också hade trångt med platser så bestämde dom sig för att skjuta på det ytterligare. Imorgon ska dom ringa igen och så får vi se. Så än så länge är jag hemma. Spenderade dagen hos Mikaela istället och det var långt trevligare än att vara på sjukan i alla fall. i lagade massa mat som vanligt och tittade på tv och tjatade en massa. Klockan är en timme mindre än det känns som och det är skönt dagar som dessa då jag ändå har roliga saker för mig.

Mamma mår rätt okej nu men är väldigt trött vilket är en normal biverkning av det här nya cellgiftet. På tal om cellgift så har jag visst fler behandlingar kvar än jag trodde. Läkarna har pratat om det som att det bara är denna som ska vara nu och en till kvar men det är mycket mer än så. Om cirka fyra veckor kommer jag få behandling varje vecka igen i fyra veckor och sen nån mer behandling som jag inte vet vad det är och sedan den allra sista stora i flera dagar i rad. Så kommer inte bli klar försen i mitten eller slutet av Januari, beroende på hur länge den här behandlingen kommer skjutas på. Irriterade och segt är det eftersom jag trodde att jag skulle bli klar tidigare än så. Men sånt är livet ibland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar