fredag 12 oktober 2012

Regnbågsmatta

Dags att uppdatera här. Varit hos min gammelmormor sen i tisdags men kom hem för några timmar sedan. Har under tiden jag varit där hunnit med att väva mig en matta. Ja minsann jag kan nog bli en bra husmor. Min gammelmormor har vävt mattor hela livet men nu har det blivit lite svårt för henne med synen så det blir inte mycket av det längre. Så därför tycker hon att det är roligt om andra väver istället så jag tänkte att en trasmatta vore ju inte fel och visst känns det som att man någon gång i livet borde väva sig en matta, eller? En riktigt färgglad grej blev det i alla fall som jag tänker ha i mitt framtida kök. Och med kök menar jag antagligen en liten trång kokvrå i en lagom gammal etta med fula skåpsluckor och äckligt kakel. Så kände att lite färg nog kommer behövas.

Denna sista veckan innan nästa behandling ska utnyttjas ordentligt och därför drar jag imorgon iväg med ett gäng vänner ut till en sommarstuga på Tjörn och firar helg. Stannar till söndag så nu blir det bara en natt hemma innan. Man får leva när man kan. Vecka 43 läggs jag in för min sista högdosbehandling. Sedan följer en riktigt jobbig behandling som är den allra sista stora behandling jag får om allt går som det ska. Sedan är det bara tabletter och sprutorna i ryggen som gäller och förhoppningsvis betyder det att jag ska kunna må så pass bra hela tiden att jag inte behöver vara sjukskriven längre. Tjoho! Men innan dess följer alltså ett par hårda månader med de sista behandlingarna och mina tillfällen att umgås med vänner kommer antagligen inte vara speciellt många. Så den sista tiden innan dess måste utnyttjas till max!

Galet stor sol på nedgång när vi åkte hem idag

Min matta

1 kommentar:

  1. Kämpa på! Min sambo har kämpat i samma kamp som dig och igår fick han äntligen slänga pillerburkarna - behandlingen är äntligen klar efter 2,5 år! Ni är enorma hjältar!

    SvaraRadera