torsdag 22 november 2012

Träning

Nu sitter jag och pustar ut efter ett litet, litet träningspass. Köpte nämligen en cross trainer för ett tag sedan för att ha här hemma och försöka träna upp mina muskler och min kondition på. Jag har ju inte så mycket av den vara kvar nu som ni vet men nu när slutet på det tunga behandlingarna börjar närma sig så tänkte jag försöka börja träna så gott det går. Än så länge har jag kommit igång någon vecka för att sedan nästa vecka få avbryta för behandling och sedan vänta några veckor innan jag kan börja igen. Så kommer det ju vara fram till efter nyår men sedan hoppas jag att jag kan komma igång på riktigt. För till sommaren vill jag ha lika bra kondition och styrka som alla andra och verkligen orka hänga med på alla äventyr och resor utan att få hoppa över vissa delar för att jag inte orkar.

Det skulle också vara kul att springa någon form utav lopp i sommar som ett bevis på att jag klarat det och att jag kommit tillbaka. Har aldrig sprungit något lopp förutom i skolan förstås men nu vill jag gör ett riktigt vuxet, jobbigt och långt ett. Dock har jag något som kallas för snapping hip så jag får inte löpträna men cross trainern är okej så jag får träna på den och sedan bara springa på själva loppet och kanske några få gånger innan för att vänja mig. Vi får se hur det går med det men det skulle vara kul och kännas galet bra för om jag orkar det så betyder det att jag då är i bättre form än jag någonsin varit tror jag. Och efter allt det här så skulle det vara den ultimata comebacken. För mig har det varit väldigt frustrerande att känna hur kroppen blir så svag att den knappt orkar bära upp sig själv. Se hur den förändras och sakna musklernas styrka. Jag har alltid varit en aktiv tjej även om jag inte sportat så mycket så från att för några somrar sedan vandra en hel dag med tjugo kilo på ryggen till att inte ens kunna ta sig upp från golvet själv har varit jobbigt. Så nu säger jag det här till en massa människor så att jag sedan har lite press på mig att genomföra detta och verkligen få segern mot cancern på bild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar