måndag 28 mars 2011

En månad kvar

Då va de bara en månad kvar här. Vet inte om de kanske är en dålig sak att jag räknar ner dagarna. I alla fall så åker de som kom i januari hem nu i dagarna. De är så sorgligt! De kommer bli så tomt utan dom. Men de kommer ju komma lite nya interns i april så de blir nog bra. Ska bli skönt att de inte kommer komma lika många som de åker så att vi bara kommer vara ca 15 interns här nästa månad. Nu är vi ca 25 så de kommer bli skillnad. Gött att bara dela kök med kanske 7-8 tjejer istället för 14.

Idag hade vi Once in a Month Curch i Haleiwa. De va trevlig, jag fick vara i barnvaktstältet och pyssla med barnen. Super gulliga ungar! Var dock supertrött när vi kom hem vid 14 tiden så gick och la mig att sova en stund och vaknade ca 3 timmar senare. Har inte gjort mycket den här eftermiddagen vilket är riktigt ovanligt så de va skönt. Har försökt sätta mig ner för att förbereda min International prayer som jag har på onsdag men de är så tråkigt och jobbigt när man måste göra de på engelska.
Inernational paryer är när man ber för ett land. Så jag har Egypten och så ska jag göra en power point presentation med lite fakta om Egypten och saker som man behöver be för. Sen så ber man några minuter för varje sak i små grupper typ.

Ska försöka få lite bilder från konferensen att lägga upp här också. Ingen av mina kameror funkar ju så de är lite jobbigt att få tag på bilder. Tänkte dock lägga upp inlägget om dopet som vi hade i måndags som tydligen kom bort.

Tänkte slänga in ett litet biblerord som jag har kommit att tycka om. Ordspråksboken 31:25. Skriver de på engelska här för de låter mycket bättre än vissa svenska översättningar.

"She is clothedwith strength and dignity, and she laughs withouth fear of the future."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar