måndag 21 mars 2011

Wiiihooo

Asså ni kan bara inte gissa vad jag har gjort!!!


Vi var 8 stycken svenska tjejer som kl 12 gav oss av med buss till Haleiwa för att... HOPPA FALLSKÄRM! Så vi skulle bli upphämtade kl 13 av en minibuss i Haleiwa men de blev snarare kl 14. Så när vi kom fram fick vi se på en film och skriva på ett 7 sidigt kontrakt att vi var medvetna om att vi skulle kunna skadad eller dö. Sedan fick vi vänta i nästan 2 timmar innan de blev våran tur.

Vi fick hoppa i två grupper med 4 i varje. Så min grupp hoppade som tvåa och jag hoppade sist i min grupp. I alla fall så fick vi på oss selar och allt och sen in i flygplanet och upp. Efter ett tag öppnade de dörren och jag hör Louise skrika, tittar efter henne och ser att hon är borta. Sen strax där efter innan jag hinner fatta de så har Sara och Emma L också hoppat. Helt plötsligt står jag i öppningen och tittar in i kameramannens kamera och sen flyger jag, Eller snarare störtar. Galen känsla kan verkligen inte beskriva den. Tänkte nästan ingenting hade fullt upp men att titta in i kameran igen.








Sen helt plötsligt känns de som killen jag sitter fast vi lostnar från mig men märker sen att de tydligen är vad som händer när fallskärmen fälls ut. De blev så tyst och lungt. Vi bara segalde omkring och jag fick styra så att jag kunde åka i cirkalar och en massa roligt. 




Jag, Louise, Emma och Sara

Alltså de va de coolaste jag någonsin gjort! Vill bara göra om de igen och igen! Kan bara inte fatta att jag varit 2 000-3 000 meter upp i luften. Och hoppat ut ur ett flygplan och störtat genom moln och seglat runt över Oahu. Love it!!!

2 kommentarer:

  1. nu är det bara hans som ska göra det, vi kan ju köpa ett presentkort när han tar studenten. trodde bara man surfade på vågor men nu har du prövat att surfa på vinden. bra att du vågade.hade du tur att bli fotad eller hade alla varsin fotograf? jättefina foton. mamma

    SvaraRadera
  2. ja nu är jag så gröööööööööööööön av avund,har velat göra det i minst 25 år,bra jobbat stumpan,
    vilket liv du lever fantastiskt,kramis moster

    SvaraRadera