fredag 2 mars 2012

hemma äntligen

Igår eftermiddags kom jag äntligen hem. Tre hela dyng på sjukhus är verkligen precis vad jag orkar med. Det är väldigt tråkigt att bara ligga där själv och som enda underhållning ha en tv med fyra kanaler. Internet funkade väldigt dåligt så datorn fick ligga kvar i väskan. Sen så ska man ju springa och kissa i snitt flera gånger i timmen vilket är mycket irriterande. Och ca var annan eller vad tredje timme kommer de in sköterskor och ska ta prover, byta dropp eller fixa med annat. Helt okej på dagarna men mindre kul på natten. Sängen är hård också kan jag tillägga bara för att klaga ännu lite mer. Summan av det blev att jag var sjukt trött igår och sov större delen av tiden när jag kommit hem. Och sen mår jag lite sådär från bieffekterna från cellgifterna såklart men det är inte allt för farligt.

Men det finns positiva saker med att ligga inne också. Som till exempel alla underbara sköterskor man har som är bereda att passa upp på en alla tider på dygnet. Som är så väldigt gulliga om omtänksamma med go humor som får en på bra humör. Varje gång jag är där så överrumplas jag lite av hur underbara dom är. Så om nån av dom läser detta så vill jag bara säga TACK för att ni gör det så mycket lättare att vara sjuk! Utan er hade det varit tungt.

Nu ska jag ut och njuta i solen. Pappa har ställt fram en solstol som jag ska sätta mig i och bara ta det lugnt. Får väl smörj ansiktet med solkräm för min känsliga huds skull. Lär ju vara blekast i stan i sommar men jag har ju i alla fall en bra anledning. Nu får ni ha en fin fredag för efter att ha varit instängd i flera dagar så ska jag minsann se till att ha det. Puss o kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar