söndag 3 juni 2012

Regnig söndag

Fick finbesök en snabbis idag. Min goda vän Marcus som var ute och luftade nya hojen. Inte träffat honom på ett bra tag, senast var nog någon gång i vintras när jag låg på sjukan. Fick tyvärr ingen bild på det fina ekipaget men det blir kanske en annan gång. Har nämligen blivit lovad att få följa med på tur snart. Har själv velat ha motorcykel sen jag var sexton men inte haft råd att vare sig ta kort eller köpa cykel. Då får man helt enkelt snylta hos andra istället. Får hoppas att det blir några fina dagar igen så att jag får komma ut på en tur. Vore härligt!

Annars inte mycket nytt här. Äter cortison igen som sagt och det gör att nätterna blir väldigt oroliga. Vaknar mycket och ligger och vänder mig hela tiden. Drömmer helt knäppa och kaotiska drömmar om allt och ingenting. Men det är sista dagen idag som jag tar tabletterna så om några dagar ska dom förhoppningsvis ha gått ur kroppen igen. Blir ju så varm och röd i ansiktet också, jobbigt att se ut som ett stopljus hela tiden. Tur att doserna inte är lika intensiva och långa nu som de var förut och jag inte svullnar upp lika hemskt i ansiktet. Är väl alltid lite svullen men när det har varit som värst har det inte varit någon vacker syn det kan jag garantera.

Tittade på "Kvällen är din" igår. De hade fokus på barn med cancer och man kunde skänka pengar till barncancerfonden. Det var riktigt fint att se alla de som fick en av sina största drömmar uppfyllda.

Idag är det studentbal här i staden. Tycker synd om de stackarna som fått ett så tråkigt väder. Hoppas att det håller upp när dom skall gå utomhus i alla fall. Så grattis till er som tar studenten i vår! Känner själv bara några stycken men jag hoppas att ni får en fin balkväll!

En bild jag tog förra veckan. Kanske kan ljusa upp denna gråa dag något. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar