onsdag 6 juni 2012

Nationaldagen

Sitter i soffan och smälter maten. Vi firade nationaldagen med att köpa hem pizza. Inte så svenskt kanske men väldigt gott! Annars har vi haft en riktig härlig dag. Fixat och trixat med trädgården och annat. Jag har strukit gardiner som vi hängt upp. Lite sent att byta till sommargardiner nu kanske men bättre sen än aldrig så klart. Och till sist har jag... ni kommer bli imponerade.. jag har.... klippt gräset!! Aha jag visste väl att ni skulle bli överraskade. Visst låter det duktigt. Sjukling, näe idag lade jag de på hyllan. Okej att gräsklipparen är självgående och man mest behöver traska bakom men ibland är det ju faktiskt så att man måste dra och putta den själv när det inte går att köra så fort.

Resultatet blev i alla fall en prydligt fottbollsrandig gräsmatta utan uppnosiga maskrossjälkar och en redigt värkande rygg. Men jag är inte på humör att klaga så det gör jag inte. Har dessutom värk i hela kroppen ändå från att cortisonet går ur. Så lite mer eller mindre spelar väl ingen roll. Inget jag orkar göra varje dag dock.

Jag tycker att det är så trevligt att ha en sån här fixardag utomhus när hela familjen hjälps åt att göra det fint. Det går fortare och det är roligt när det blir snyggt.

Måste nämna taxichauffören jag hade igår också. Han visade sig vara kristen och berättade flera häftiga historier om helande. Folk som fått dödsdomar av läkarna, endast kort tid kvar att leva och sen blir totalt helade. Läkarna fattar ingenting för dom är helt friska igen. Cancer som försvunnit spårlöst. Nog är vår gud häftig allt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar