tisdag 7 augusti 2012

Taxistress

Ligger i sjukhussängen och väntar på att sköterskan ska komma med sina prylar för att ta blodprov. Idag skulle taxin komma 9:20 för jag skulle vara här på sahlgrenska 10:15. Jag bad att få taxin lite senare än vanligt för dom brukar alltid lägga på så mycket tid så att man kommer till sjukhuset minst en halvtimma innan. Och den tiden lägger jag hellre på en extra sovmorgon. Så idag gick jag upp klockan 8 så att jag skulle ha gott om tid på mig och ta det riktigt lungt på morgonen. Duschade och åt frukost och läste lungt en tidning. Sen när jag precis ska gå till toaletten och borsta tänderna och göra i ordning mig så säger mamma att taxin redan kommit. Då är klockan 8:35 och jag hade alltså förväntat mig att ha minst 40 minuter till på mig innan den skulle komma.Så där står jag i badrock med tandborsten i munnen och förväntas tydligen hoppa in i en taxi för att åka till sjukhuset. Som tur var kunde mamma bjuda chauffören på kaffe och prata med honom lite medan jag flängde runt på övervåning i försök att få på mig kläderna, sminka mig och fixa håret på samma gång.

Smink och hår kanske känns onödigt men nu när jag mår bättre och har slutat med peruken så vill jag se så bra ut som möjligt. Speciellt se kvinnlig ut med tanke på att jag med mitt korta hår ser ut som en pojk annars. Jag är trött på att se ful och tråkig ut så lite maskara och vax i håret får mig i alla fall att känna mig som en frisk person.

I vilket fall så blev jag klar vid 9 och åkte iväg med taxin. Det var han som hade kommit alldeles för tidigt men jag kände ändå att jag var tvungen att skynda mig så att han inte skulle behöva vänta allt för länge. Så det hela slutade med att jag kom till Sahlgrenska ca 30 minuter för tidigt som vanligt. Så det verkar inte spela någon roll om jag bokar taxin så sent som möjligt. Dom släpar hit mig långt i förväg endå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar