tisdag 28 augusti 2012

Tack alla för igår

Jag hade en toppenfin dag igår. Tyvärr gäller nog inte de samma för min stackars kattunge och våren hund som jag tog till veterinären. Hunden blev sövd för att ta bort tandsten och fick vaccinationsspruta. Stackaren blev illamående av sömnmedlet vilket dom brukar bli och sen var hon trött resten av dagen. Men nu har hon fina tänder i alla fall. Passade på att klippa hennes klor också när hon ändå sov så slapp hon de obehaget. Katten fick också vaccin

och sen örondroppar vilket hon inte var så förtjust över. Nu måste hon då dropparna varje morgon och kväll och det är en liten kamp. Sen efteråt skakar hon på huvudet så att öronen flapprar och så ser hon så ledsen ut hon bara kan. Stackars liten. Efter veterinärbesöket blev det i alla fall roligare. Jag fixade med tårtan och sen på kvällen blev det fika och tårta med familjen och närmaste släkten. En mysig kväll med skratt och jag fick beröm för mina bakverk (måste ju få skryta lite). Idag sova jag alldeles för länge och fortfarande väldigt trött men de är sånt man får ta. Ikväll är jag bjuden på middag till Alma så till dess ska jag bara ta det lugnt. Mamma var förresten inne och tog blodprover idag och hon var fått väldigt låga vita alltså lågt immunförsvar så hon kan inte få sin behandling imorgon som planerat. Så det får vänta lite tills det återhämtar sig. På torsdag läggs jag in för min näst sista högdosmetotrexatbehandling. Det är ju dom behandlingarna som är jobbigaste just nu så ska bli skönt när dom är över. Vill också tacka för alla gratulationer, tack tack!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar