onsdag 22 augusti 2012

Senaste nytt så att säga

Idag var jag på sjukhuset igen fast den här gången var det de sjukhuset som ligger här i den staden jag bor i. Jag var på Gyn och kollade läget. Det är nämligen så att cellgifter kan göra en steril. Men allt såg okej ut idag i alla fall så jag hoppas på att allt det där kommer fungera den dagen jag vill ha barn. Har tänkt mycket fram och tillbaka på adoption och så men om jag får önska så vill jag åtminstone ha ett biologiskt barn. Sen kan jag tänka mig att adoptera också men ja i alla fall. Orkar inte tänka så mycket på det fast egentligen gör jag det endå. Sen efter de så mötte jag upp fina Gabriella på stan och tog en fmrmiddagsfika.

Imorgon ska jag till Göteborg och Sahlgrenska igen. Ska till röntgen och kolla en grej. Jag har nämligen känt något under höger revben. Känns som det är något där innanför men förmodligen är det bara tarmarna. Det går i alla fall inte över, har haft se hela sommaren så doktorn ordnade så att det ska kollas upp. Valde att kolla med ultraljud istället för röntgen för jag får ont av kontrastvätskan som dom sprutar in. Sist jag röntgades kunde jag knappt ligga still inne i den där maskinen för jag hade så ont och sen gjorde det ont flera timmar efter. Jag har haft den smärtan tidigare förra året men inte så mycket på senaste tiden men kontrastvätskan verkar få igång vad det nu är som gör ont igen.Smärtan sitter i ryggslutet typ. Aja därför blir det ultraljud i alla fall.

Nu ska jag försöka sova. Får se hur det går med en katt som ligger och kurrar högt in i mitt öra. Imorgon ska jag gå upp tidigt och äta frukost för sedan får jag inte äta de sex timmarna innan ultraljudsundersökningen. Tur att jag fick en ganska sen tid annars hade jag fått äta mitt i natten. Har skrivit på handen så att jag inte ska glömma bort mig sedan och äta innan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar