fredag 21 september 2012

Goa vänner jag har dåe

Idag träffade jag min kära Alma. Vi lagade lunch tillsammans och jag fick ansvaret för köttfärsen. Slutade med att vi åt turkisk yoghurt med köttfärs i istället för tvärt om. Meningen var att jag skulle ta några skedar turkisk yoghurt att ha i köttfärsen men istället följer hela innehållet i jätteburken med ner i färsen. Det mesta kunde vi rädda tillbaka i burken, de som inte hade nuddat färsen men en hel del fick ändå bli kvar. Men det var gott ändå och kul med annorlunda smak på köttfärsen.

Igår kväll åkte jag lite spontant hem till Mikaela. Slängde iväg ett sms när jag ändå var i stan för att se om hon var hemma och det var hon nästan. Hade precis slutat jobba. Så jag åkte dit och vi lagade tacos, blivit mycket av det på senaste, jämfört med annars. Fick tillfälle att lära känna hennes pojke lite mer också. Himla bra kille faktiskt och han stod ut med vårat snack om twighlight, skådisar, skvaller och gamla minnen. Fast han kanske blev lite uttråkad eftersom han somnade till ibland. Jag och M har ju inte kunnat ses så mycket senaste året eftersom jag inte orkat så mycket och nu senaste har hon jobbat väldigt mycket. Så när vi väl ses är det mycket som det ska snackas om. Well på söndag ska jag faktiskt sova över där som på den gamla goda tiden när vi hängde nästan varje dag och jag sov där nästan varje helg. Känner mig lite tryggare nu med att sova borta och det är ju nära hemma också. Har inga problem med att sova borta annars men har varit lite orolig för att jag ska börja må dåligt eller något och då är det jobbigt att inte vara hemma. Men nu för tiden så mår jag ju allt bättre och när jag mår dåligt så är det oftast inte så jättejobbigt som det var förut. Sååå det ska bli grymt kul, har verkligen saknat den tiden när vi kunde hänga när som helst. Så mycket knäppa minnen vi har tillsammans. Nu är det dags att ta ikapp all förlorad tid minsann.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar