fredag 4 januari 2013

Fredag

Har inte så mycket att säga idag. Igår, idag, lördag och söndag betyder besök på sjukan och cellgiftsdropp som jag nämnt tidigare. Jag börjar verkligen känna av det nu och är riktigt trött samt har ont i ögonen igen. Tror det är den cellgifts sorten jag har nu som gör det. Här om dagen tog jag mina sista kortisontabletter och dom brukar ju ge än lite extra energi samt sömnproblem så nu sover jag bra men är tröttare på dagarna också. Men hellre det faktiskt än en hjärna som inte kan koppla av. Börjar så sakta känna mig mer och mer normal i huvudet.

På söndag har jag alltså mitt allra sista  cellgiftsdropp. Sedan på tisdag ska jag ha sprutan i ryggen och sen är den här fasen i behandlingen slut. Då börjar den sista delen som bara är tabeller och sprutor. Det känns overkligt och konstigt för detta har ju varit min vardag nu i ett och ett halvt år. Jag ska ju fortfarande till sjukhuset varje vecka och de första veckorna kanske oftare för blodprover och påfyllning av trombocyter och röda blodkroppar eftersom dom kommer sjunka mycket nu. Men att dropp-behandlingarna faktiskt snart är över och att jag där ifrån bara kan bli bättre. Det är svårt att greppa. Men det kommer nog och då kommer jag glädja mig på riktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar