torsdag 15 september 2011

Peruk

Sitter och väntar på att mamma och pappa ska dyka upp. Vi ska prata med överläkaren klockan 14 idag. Hon ska förklara lite mer om hur framtiden kommer se ut med behandlingar och sånt. Hur ofta jag måste vara inlagd och så. Sen beror ju allt de där på väldigt mycket för om jag till exempel får en infektion eller ett sår eller vad som helst typ så måste jag hit igen och behandlas på en gång. Jag har förstått de så att jag har väldigt stor risk att få blodförgiftning genom till exempel småsår och bakterier.

Aja sedan mot kvällen väntas mer besök av kära vänner!! Så himla tacksam för mina fina och underbara vänner som tar sig tid att hälsa på!

En frisör var här idag och jag fick prova peruker. Det var väldigt knepigt och jag vet inte om jag kommer kunna vänja mig vid att ha peruk. Man kan ju inte se exakt lika dan ut som innan och jag brukar nästan alltid ha håret uppsatt och de går ju inte så bra med peruk för då syns det och är fult. Än har jag ju inte tappat håret men kommer antagligen att göra de om jag inte har jättetur. Känns inge vidare men de är ju så de är och som allt annat med den här sjukdomen så är de ju bara att acceptera och försöka göra de bästa av situationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar