tisdag 8 februari 2011

Fasta

Idag har varit en intensiv dag. Vi har som sagt haft fasta. Så har bara druckit vatten hela dagen. Kl 17 fick vi äntligen äta. De va underbart haha. Började med två skedar nutella och sen gick jag till McDonalds. Nu är jag alltså mätt men kroppen känns fortfarande konstig innan den hunnit ta hand om manten och göra energi av den.

Vi började dagen med quiet time kl 8 på morgonen till kl 9. Efter de hade vi nån typ av lovsångsgudstjänst kan man säga. Efter de hade vi testimony (vittnesbörd). Har nog sagt de innan men de är alltså när en person berättar sin livshistoria. Idag va de två personer som gjorde de. De va riktigt känslosamt och jag har blivit underrättad om att  måndagar är stora gråtdagen. Man blir så påverkad av all lovsång och folks testimonys och så har man inte heller ätit någonting så man blir extra känslig.

Sen i slutet vid fyra hade vi bibelstudie och då är man indelade i grupper och varje gång är de en i gruppen som har bibelstudiet så alla ska ha ett bibelstudie var. Idag hade en tjej från England de och hon pratade om gåvor. Och vi fick skriva på lappar åt varandra vilka gåvor vi tyckte att de andra hade. Så man tog en lapp, skrev sitt namn på den och skickade sen runt den så att de andra fick skriva. De va väldigt kul för jag känner inte alla så bra än men ändå hade dom alla något fint att skriva om mig.

1 kommentar:

  1. kanske kommer du att vara en annan människa när du kommer hem.pia

    SvaraRadera