tisdag 22 februari 2011

Svar på fråga

Fråga: Det ser ut att vara många som sitter i rullstol bor dom på samma ställe, där det finns personal eller bor dom för sig själva. Har eran skola avtal med affären på något sätt? Hur ofta delas det ut mat? Dom som kommer för att få mat? finns det inget social kommunalt ansvar för dessa människor. hur har affären råd med att skänka mat, får dom mat för en hel vecka eller en dag i taget? Som jag förstår får du lära dig en del nya saker, kul. Hälsa blomstertanten från mig. Pia


Svar:De flesta sitter på vanliga stolar så de är nästan bara han vid staketet som sitter i rullstol. Men många av dem är mycket gamla och har rullatorer och andra hjälpmedel. Alla som kommer till oss är folk som bor själva eller med sin familj som inte har pengar till mat. De gamla bor alltså inte på något slags hem eller nått där dom får vård. Affärer har gått ihop på nått sätt så att foodbanken har blivit till. Den mat som affärerna skänker är sån mat som blir över. Mest konserver och torr mat. Men ibland en del frukt och sånt också. De får mat för en vecka kan man säga eftersom vi kommer till dom en gång i veckan. Vi har Feeding the hungry två gånger i veckan men vi är på två olika ställen. 
Ja jag får lära mig en hel massa. De ska jag göra mamma! Puss

1 kommentar: