lördag 22 december 2012

Lördag

Igår kom mormor hit för att bo här över jul så vi var och hämta henne vid tåget igår. På kvällen satte jag, mamma och brorsdottern ihop ett färdigbakat pepparkakshus och garnerade det. Lite sent kanske men så går det när folket här i huset inte mår bra så ofta. Men vi hann färdigt innan jul i alla fall. Traditionen är att sedan slå sönder det på storebrorsans födelsedag i januari.
Idag har det bakats lussebullar här hemma. Också lite sent kanske men så länge det görs innan jul så tycker jag att det är okej. Man får vara glad att man orkat fast ska jag vara ärligt så var det mest mamma och mormor som stod för bakningen. Jag har dock bidragit med lunch och middag idag så helt på latsidan har jag inte varit. En kort promenad blev det också på eftermiddagen så nu får det vara nog med ansträngning idag. Resten av kvällen skall spenderas med familjen i soffan och sedan framför ett par serieavsnitt. Moster var här en snabbas nu och fick middag. Mer av henne ser vi på jul.

Hoppas att ni har en fin helg än så länge. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar