tisdag 18 december 2012

Tisdag

Ja då var det tisdag igen. Jag försov mig i morse. Stängde av alla alarmen i sömnen och låg och halvsov fast att jag samtidigt undermedvetet visste att det var dags att gå upp. Men min uppfattning av tio minuter när jag sover stämde inte riktigt överens med verkligheten och jag vaknade en kvart innan taxin skulle anlända. Jag funderade först på att om jag skulle ringa och säga att jag inte kunde åka med den men insåg sedan att den ju redan var på väg så det var bara att gå upp, tvätta sig snabbt, dra på sig kläderna, borsta tänderna, försöka få håret att se någorlunda okej ut med lite spray och packa ner två näringsdrycker som frukost att dricka på vägen. Jag brukar vilja duscha på morgonen när jag ska till sjukhuset för det känns skönare att vara fräsch när sköterskorna ska vara så nära en. Det blir ju gaska intimt när dom ska sätta nålen i porten och så. Men det han jag ju inte med idag. Allt gick i alla fall bra sedan, snabbt och lätt och porten krånglade inte alls. Jag fick min behandling och mår än så länge rätt okej men börjar få lite huvudvärk. Där emot var jag lite skakig på sjukhuset antagligen för att jag inte ätit så bra frukost och inte sovit så mycket denna veckan och inte heller är van vid att vara uppe så tidigt. Men drack en näringsdryck till och sen blev det bättre. Fick ta odlingar i näsan och halsen eftersom jag är förkyld och snuvig och hostar och har gjort det över en månad nu så dom ska kolla för säkerhets skull om det kan vara nått mer än bara förkylning. Odlingarna är inte så trevliga eftersom dom sticker ner en tunn pinne med bomull i ena ändan långt ner i näsan och halsen. Ni kanske själva har gjort det hos läkaren någon gång om ni varit sjuka med förkylning som inte går över eller så.

Sedan har jag varit på stan lite och fixt det sista inför jul och gjort lite andra ärenden. Var tvungen och göra det idag för sedan kommer jag inte må bra nog innan jul. Igår var jag också på stan och handlade det sista julklapparna och sedan blev jag bjuden på fika hos Tobias och efter det åkte jag till Mikaela och var där resten av kvällen. Måste som sagt passa på. Nu ska jag sätta mig och göra julkort som jag måste posta imorgon. Jag har bestämt mig för att skicka julkort i alla fall. Tänkte strunta i det först men kom på att jag gärna vill skicka till lite folk som jag inte annars kan träffa så ofta men som jag egentligen skulle vilja träffa mer. Då är det ju ett bra sätt att hålla kontakten på. Plus att det alltid är roligt att få kort. Var och köpte lite pyssel eller scrapboocking-material som det heter igår. Har redan massa men behövde komplettera lite. Det har varit två lite stressiga dagar nu för och hinna göra allt innan jag mår för dåligt igen men jag har varit på riktigt bra humör i alla fall. Det är härligt med jul och roligt när man inte mår allt för dåligt!

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar