söndag 30 oktober 2011

Pommes frites och frukostbullar

Ganska bra dag idag. Fast förmiddagen var sjukt seg! Orkade inte göra något annat än att ligga i soffan men fick ont i nacken och ryggen av det. Aja vid 3 tiden så åkte vi till farmor och firade henne eftersom hon fyllde år igår. Vi fick komma idag istället så att jag slapp träffa massa folk och så. Både hälsofarligt och jobbigt att behöva vara trevlig och prata hela tiden. + att jag inte orkar berätta femhundra gånger om hur jag mår och vad som händer och allt annat för alla jämt. Inte för att jag har nått emot att folk frågar för de visar ju bara att dom bryr sig men ingen tycker väl att det är speciellt kul att berätta samma sak igen och igen och igen och ändå känna att folk kanske inte helt förstår.

Har slutat svara i telefon här hemma just därför. För även om folk ringer för att prata med mamma eller pappa så blir det ju så att dom måste fråga mig hur det är och bla bla. Nu får mamma och pappa sköta det snacket istället. Måste bara än en gång påpeka att jag förstår att folk frågar och bryr sig men som sagt jag orkar bara inte redogöra för hur jag mår varje dag om och om igen och hur jag har haft det sen sist jag pratade med människan i fråga. Tack. Svarar dock självklart på mobilen för då vet jag i alla fall att folk ringer för att prata med mig just för att de vill prata med mig och inte för att det var jag som råkade svara i telefonen. 

Nog om det meningslösa snacket. Tillbaka till något roligare som jag läste om i en tidnig idag. Nämligen frukostbullar!! Har läst om det förut också och det är ju så otroligt smart och bra. Alltså man bakar brödbullar och låter dom jäsa och allt men istället för att grädda alla på en gång så lägger man dom i frysen och sen så kan man ta upp så många man vill ha, när man vill och grädda dom i ugnen. Helt underbart då får man nybakat bröd till tex frukost varje dag. Nybakat bröd är verkligen bland det bästa som finns. Om jag orkar imorgon så ska jag verkligen se till att baka sådana här. Mums! Får väl ta ett av mina underbara mirakelpiller så att jag blir lite piggare. Dom är väldigt bra att ha dagar som denna när man ska iväg på kalas och mår ganska okej men ändå inte riktigt känner att jag orkar. Men får inte ta dom för ofta bara.

Fick förresten köpa pommes frites idag hihi. Vi åkte förbi en korvmojj på vägen hem från farmor och ja jag kunde bara inte stå emot. Måste få skämma bort mig själv lite. Gott var de och tro att jag kände mig normalare än på länge när jag stod där och beställde pommes frites i luckan som vem som helst. Kanske låter onormalt att glädjas åt en sån sak men det är sådana vanliga saker som får mig på bra humör nu för tiden. Ingen vill ju vara som alla andra. Men jag vill.

Kram och god natt på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar