tisdag 11 oktober 2011

God natt

Mått ganska kasst. Har tillslut åkt på en förkylning. Ganska förvånad att den inte kom tidigare eftersom mamma varit förkyld ett tag nu men. Trodde nästan att jag skulle slippa. Men inte de. Så går om kring med rinnande näsa och ögon. Lite jobbigt eftersom mina slem hinnor är så sköra av medicinerna så jag börjar blöda näs blod av minsta lilla. Inte så praktiskt vid snuva kan jag lova. Bara att hoppas att jag inte får feber för då måste jag till sjukhuset. Har dock känt mig febrig hela dagen men det är från tabletterna.

Är också som igår väldigt svag och darrig på förmiddagarna. Jag funderar på om det kanske har och göra med att jag håller på att trappa ner på cortisonet. Har ätit det sen jag började behandlas men nu skall jag sluta ett tag. Det har en väldigt massa biverkningar, tex den galna aptit och svullna mage jag fått. Det är ett bra läkemedel men det bryter också ner kroppen. Samtidigt som det piggar upp en och trubbar av känslorna. Så när man slutar så kan man bli väldigt trött och nere typ. Har ju också börjat äta cellgifter i tablettform varje dag vilket antagligen påverkar.

Har haft huvudvärk till och från, går bort när jag ligger ned, så det är vad jag försökt göra. Men tvingade ut mig själv i friska luften en stund och det var super skönt. Bra att det är kallt för då känner man sig inte lika febrig. Får ont i kroppen av att ligga och sitta så mycket så försöker promenera lite varje dag när jag orkar. Lilla vovven blir glad i alla fall.

Nu är jag färdig att somna när som helst så god natt på er. Imorgon kanske vi får lite besök av trevliga vänner, hoppas att jag är pigg nog. Annars får jag ta till mina fina mirakelpiller. Natti

1 kommentar:

  1. Åhhhhh gumman jag lider med dig,vi får hoppas att du inte får feber,när det är för eländigt så lägg dig i sängen,dra täcket över huvudet och stoppa världen för en stund,brukar bli litte bättre då:) stor kram från moster

    SvaraRadera