lördag 1 oktober 2011

Så tacksam

Man kan ju utan tvekan säga att jag har ganska mycket tid. Tyvärr har jag inte så stor möjlighet att göra någonting av den. Dagarna är väldigt långsamma, speciellt när man inte mår så bra. Men måste ändå säga att denna dagen har varit ganska fin.

Det har inte varit allt för jobbigt att vara vaken. Jag har kunnat äta utan att må illa även om det inte alltid är en njutning. Jag gick en promenad och solen sken och skogen var så vacker. Mina underbara scouter som jag haft sen 2 år tillbaka ringde och sa hej. Dom var på hajk tillsammans och tänkte på mig. Fattar ni hur glad jag blev! Tycker så otroligt mycket om dom där ungarna och mina ledarkollegor är så underbara. Önskar så att jag kunde vara med dom och är så tacksam för att jag har dom i mitt liv.

Något jag tänkt på idag är tacksamhet. För jag har funderat mycket på hur jag mår. Vet inte varför men jag analyserar hela tiden hur jag mår. Försöker hela tiden känna efter hur kroppen känns, om jag är trött eller har ont men också om jag är glad eller ledsen. Kanske har något behov av att ha någon sorts koll, eftersom jag inte riktigt har någon kontroll på någonting nu så vill jag i alla fall ha koll på hur jag mår. Det har liksom blivit en stor sak just nu. Att försöka må så bra som möjligt. Tror att det känns som en seger varje gång jag kan känna att jag mår okej. Jag blir glad av att slippa må dåligt.

I alla fall så mår jag väl inte så bra fysiskt. Men det är ju ganska självklart. Jag är inte direkt lycklig och det förväntar jag mig inte men jag är inte heller deppig. Inte ljust nu och jag hoppas att jag slipper det. Men en sak jag vet att jag känner det är tacksamhet! Jag är så otroligt tacksam för allt. För jag har det så himla bra, under omständigheterna. Jag har så mycket fint och värdefullt i mitt liv. Så många underbara människor och ett så fint ställe att bo på, en supergrym sjukvård som tar han om mig. Mina föräldrar gör verkligen allt för mig och mina bröder ställer upp när som helst. Mina släktingar gör allt för att uppmuntra mig och mina vänner finns där  så fort jag behöver dom.

Jag har en Gud som är så otroligt god som har gett mig allt detta. Som älskar mig så mycket och som verkligen visar mig det hela tiden. Jag är så tacksam så jag vet inte vad jag ska göra. Jag önskar verkligen att jag aldrig mer ska ta något för givet för jag har inte gjort speciellt mycket för att förtjäna att ha det så sjukt bra som jag har det. Men ändå så är jag så välsignad! Tack Gud för att du visar mig hur mycket jag har att vara tacksam över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar