måndag 10 oktober 2011

Mellanrisk

Så doktorn ringde i eftermiddags och bekräftade att jag hamnat i mellanriskgruppen som dom trodde. Det är i den gruppen som de flesta hamnar så det känns okej. Jag kommer bli inlagd i slutet av veckan, tidigast torsdag men dom vet inte riktigt än det är kö typ. Och då ska jag få min första högdos metotrexat behandling. Det är alltså en mycket tyngre behandling än de vanliga jag fått varje vecka. Det jag vet än så länge är att jag får cellgiftsdropp i 24 timmar och sen får jag motgifter och massa dropp för att rena kroppen i några dagar. Så det lär bli ca 4 dygn på toa.

Men det ska nog gå bra. Känns skönt att göra något meningsfullt även om det betyder att sitta i en sjukhussäng i 4 dygn med en droppstång som enda sällskap. Har laddat upp med en massa serier att kolla på i alla fall så det kommer inte gå någon nöd på mig. Är dock inte så förtjust i att behöva käka sjukhus mat igen. Men jag passar på att äta upp mig nu när jag är hemma. Det är kul för dom vill att jag ska äta så mycket kalorier sim möjligt typ. Glömma allt som har med fibrer och nyttiga saker att göra och ösa på med fett och annat gott. Inte mig emot.

Idag har jag inte gjort mycket. Var svag och konstigare än vanligt på morgonen men det blev bättre efter lunch. Så tog en promenad med en glad hund och annars har jag mest slappat, kollat Scrubs och ätit morotsstavar med dipp. Har faktiskt diskat 2 gånger också så lite nytta blev det ändå. Inte illa för en måndag.

Hejdå på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar