måndag 3 oktober 2011

Lycklig

Idag har varit en bra dag! Nästan känt mig helt frisk. Bara haft lite huvudvärk då och då men inte så att det inte gått att göra något. Var med mamma till Maxi och handlade och vi åkte även till Jordnära och handlade mat till djuren. Sen när vi kom hem så lagade jag lunch och sen hjälpte jag mamma att röja lite i tvättstugan.

Ungefär så som en vanlig dag skulle kunna se ut om jag varit frisk och ledig. Och det var ungefär så jag kände mig också. Nästan frisk och helt normal. Fast när vi skulle lasta in matkassarna i bilen så fick jag minsann be om hjälp eftersom mina muskler är ett minne blott. Kan liksom inte ta i hur mycket jag än vill det. Nu vet jag verkligen hur det känns att vara riktigt svag. Typ som när du har tränat tex armarna jättehårt och efteråt så känns det som spagetti, du orkar inte ta i alls vare sig du vill eller inte.

Det bästa är att jag tror att jag kommer må så här bra ända till torsdag då det är dags för nästa behandling. Så nu har jag två fina dagar framför mig att kunna leva som en normal person. Så imorgon har jag planerat att laga lunch igen och sen baka lite köttfärspaj att frysa in. Får liksom passa på när jag mår okej för tid är ju något som jag har mer av än många andra just nu. Så då kan jag hjälpa till med det jag orkar så får familjen passa upp mig dom dagar då jag mår sämre. En bra deal tycker jag. Det bästa är ju nu att vad det än är så tycker jag att det är kul, för det fördriver tiden. Även om det är att sortera krukor i tvättstugan eller laga lunch så är det bättre än att sitta i soffan och försöka komma på sätt att få tiden att gå.

Fick ett superfint kort av en av mina underbara vänner idag. Det är verkligen så roligt att få sånt, speciellt saker som man kan se att någon lagt ner tid på. Som att göra och skriva ett kort. Men bara en liten kommentar på Facebook som jag ju också får betyder så väldigt mycket. Och kommentarerna här på bloggen. Ni ska veta att det bidrar verkligen så mycket. Det blir så lätt att hålla sig på gott humör när man får känna att folk bryr sig. Så vill passa på att tacka igen för alla uppmuntringar. Jag är så lycklig som har så fina människor runt omkring mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar